Kustattracties lanceren nieuwe KUSTPAS 2017

donderdag, 23 maart, 2017

De vzw Kustattracties, de koepelorganisatie van alle dagattracties aan onze Vlaamse Kust, stelde zopas zijn nieuwe KUSTPAS voor. Maar liefst 44 attracties bieden hun bezoekers samen meer dan 300 euro korting. Dit aanbod is geldig bij musea, themaparken, cultuur- en erfgoedsites, boottochten, natuurcentra, events en sport & ontspanningssites.

De Kustpas 2017
Dit jaar bundelen 44 attracties de krachten, dat is een record. Samen lanceren ze nu de vijfde editie van de KUSTPAS in hetzelfde handig zakformaat en met een heel leuk en divers aanbod. Tijdens het seizoen 2017 liggen 360.000 exemplaren klaar voor dagjesmensen en verblijfstoeristen. De distributie van de Kustpas zal gebeuren via de diverse logiesbedrijven aan de kust. Van campings over vakantiedomeinen, van verhuurkantoren en hotels naar bed&breakfasts. Uiteraard zorgen ook de infokantoren voor toerisme,  de Lijnwinkels en diverse bezoekerscentra voor een passende distributie. Tijdens de zomermaanden wordt voor een intensieve verdeling gezorgd bij winkels en horecazaken langs zeedijken en in de drukste winkelstraten.

Blijven inzetten op de digitale KUSTPAS. 
In een nauwe samenwerking met WESTTOER werd de voorbije jaren ook sterk ingezet op de digitale versie van de KUSTPAS. Via www.kustpas.be werden tot op vandaag 63.018 kustpassen gedownload. Vier vijfde daarvan via de Nederlandstalige pagina’s van de website. Je meldt je online aan en je print meteen je gepersonaliseerde KUSTPAS thuis af. Je geniet van dezelfde voordelen en kortingen bij je bezoek aan één van de 44 deelnemende kustattracties.

Via Facebook nog meer mensen charmeren en motiveren voor onze kustattracties
Tijdens het komende seizoen maakt de Kustpas ook werk van een actieve Facebook-pagina. In samenwerking met een content manager worden er vanaf april inspirerende reportages, leuke verslagjes en uitnodigende interviews gebracht. Vzw Kustattracties wil via hét sociaal medium bij uitstek families warm maken voor een uitstap naar zee. Nu en dan wordt er ook gezorgd voor een leuke publieksactie.

(Uit)Gerust naar de Kust
Een belangrijke partner voor de vzw Kustattracties is DE LIJN.  De Lijn is met de Kusttram een heel belangrijke bondgenoot van de attracties langs de kust. Dankzij de samenwerking met de Kusttram motiveren we graag onze bezoekers om op een duurzame en comfortabele manier langs onze Vlaamse Kust en naar onze attracties en muea te reizen, zonder files of parkeerproblemen. De Lijn verdeelt bovendien de KUSTPAS via hun Lijnwinkels aan de kust. 

De Kustpas, daar zit nog meer muziek in
De kust is bij uitstek een familiebestemming.  Vandaar dat de KUSTPAS ook meteen geldig is voor vijf personen. De vzw Kustattracties sloot daarom een samenwerkingsakkoord met Radio 2, de grootste familiezender in Vlaanderen.  Naast een promotionele radiocampagne zal Radio 2 de KUSTPAS ook meenemen tijdens haar zomertoer aan onze kust, elke dag van juli en augustus ergens tussen De Panne en Knokke-Heist.

Kustattracties vzw, de attracties van de zee
De Vlaamse Kust heeft een rijk, kwalitatief en gevarieerd aanbod aan attracties, met sterke natuurlijke, culturele en/of recreatieve aantrekkingskracht.  De kust heeft met andere woorden alle troeven om zowel de eigen inwoners en de tweedeverblijvers, als de verblijfstoeristen en dagjesmensen een fantastische dag te bezorgen in onze eigen kustgemeenten, weer of geen weer! 

De vzw Kustattracties werd in 2013, onder impuls van de vzw Toeristische Attracties, De Lijn en Westtoer, opgericht als een samenwerkingsverband tussen de vele musea, parken en attracties aan onze kust.  De organisatie kon in de opstartfase genieten van de gewaardeerde financiële steun van het Impulsfonds Kust van de minister voor toerisme Ben Weyts (2014-2015) en van de Provincie West-Vlaanderen (2013-2014). De vereniging wil door samenwerking tussen de diverse attracties en met alle sector-gerelateerde organisaties het attractiebezoek aan de kust stimuleren.  Door bundeling van de krachten beoogt de vzw een sterkere uitstraling en een beter imago voor de kust in het algemeen en haar attracties in het bijzonder.